Zwarevracht.jpg

Deze website is bedoeld om leuke foto`s weer te geven van alles wat met transport, en  dan voornamelijk in de (wegen) bouw te maken heeft. Dus zowel voertuigen als (graaf)  machines, bouwkranen, mensen, gebruikte materialen e.d. Ook gewone leuke foto`s van allerlei onderwerpen zijn welkom.


Maak je eigen map in de Galerij…

Ga naar de Galerij en kijk rond… Vind je het leuk? In het linker menu vind je de knop Upload foto`s. Ga je gang en maak eventueel je eigen map aan. Iedereen kan deze zien en er foto`s in plaatsen. Het is dus gemeenschappelijk. Kijk dus wel uit wat je plaatst. Wel controleer ik eerst de inhoud voor plaatsing, meestal duurt dit een enkele dag….



Veel plezier…

Maak je EIGEN MAP in de Galerij...

Webdesign Maarten van der Vlist     E-mail: info@zwarevrachten.nl     Telefoon: 06-14965092

    Welkom op de grote GALERIJ

COLUMNS

De chauffeur.

Hij is laat thuis. Dat ligt niet aan hem, maar  aan zijn baas. Pardon, een hond heeft een baas. Toch probeert hij het aan zijn vrouw uit te leggen. Hij is tenslotte een sociaal denkend en mee voelend mens. Zijn vrouw  heeft begrip voor zijn proble-men en schenkt hem daarom een borreltje in. Dat helpt. Nu ziet hij alles weer in de juiste pro-porties. "Geef mij nog maar een portie", zegt hij gemoedelijk. Hij krijgt echter een klap  voor zijn hersens. "Je hebt het niet tegen de kroegbaas".

Toch een baas?                           


Chauffeurs taal.

 Hoezo herkenbaar? Ze praten allemaal gewoon Nederlands.  Bijna tenminste. Wie moet je nou herkennen als hij “Tot mogge!” zegt? Of bijvoor-beeld: “Alles goed!” Dat zegt toch niets over ie-mand? Wat denk je van: “Maakt niet uit!” Nog een sterke: ”Fijne pikkemoos!”

Ik zou niet weten wie ik zou moeten herkennen aan zijn taalgebruik. Ze praten allemaal hetzelf-de. Ik heb er zelfs: “Sapperdeflap” horen zeggen. Of: “Goeiedaaag!” Nee, we moeten niet overdrij-ven. Wie iemand in bovengenoemde uitspraken herkent, wordt verzocht de betreffende persoon te vermelden middels e-mail. Ik verwacht echter geen reacties. Dat kan haast niet.

“Natgezeken zendeling!”



Recessie.

De recessie heeft toegeslagen. Daarom worden er regelmatig nieuwe vrachtauto`s gekocht met alle mogelijke en vooral nuttige zaken er op en eraan. Dit is om kosten te besparen. Er zit bijvoorbeeld een boordcomputer in. Handig. Kan de baas pre-cies zien waar je bent.

Als je niets te  verbergen hebt geeft dat niets. Verder kun je er weinig mee. En dan al die knop-jes op je dashboard:

KLIK...raam open...GOUD. KLIK...deur op slot...SIMPEL. KLIK...sperren er in...KLIK...bak leeg...En ga zo maar door!

Ik persoonlijk mis nog EEN knopje: KLIK...WEEKEND!!!


Lijnensnuivers!

We zijn eigenlijk een stel geautomatiseerde loonslaven...

Wettelijk zijn er een aantal regeltjes die ons het leven enigszins kunnen veraangenamen, zoals: maximaal 80 rijden, op geregelde tijden onze verplichte rusttijden nemen, normaal onze voertuigen beladen, enzovoort. En wat doen we...?  We rijden 92, als de auto het haalt tenminste, we rijden liefst iedere schaft even door, en we laden  minimaal het maximale wat we kunnen laden. En dat alleen om een paar vrachten meer te kunnen doen en meer tonnen weg te brengen, zeker in het aangenomen werk.

Gevolg...?

We rijden 30% te hard, 30% te lang en 30% te zwaar. Zomaar een schatting. Hier worden we niet voor betaald. Erg leuk voor onze werkgever, maar...Als we ons allemaal aan de regels zouden houden en zo werken, zouden we dus minder produceren, en daardoor zijn er meer auto`s nodig, dus ook meer mensen. De vraag naar transport wordt dus groter en daarom MOETEN de prijzen omhoog. Met als resultaat dat we zelf ook een loonsverhoging kunnen verwachten. Simpel toch..? Misschien vergeet ik iets, maar dat is niet erg. De bedoeling is duidelijk. We zijn gewoon een stelletje domme,  vangrail vernie-lende, caviaklomp dragende, leren portemonnee aan een ketting hebbende en gehaktbal verslin-dende LIJNENSNUIVERS.  Copyright M. de Wit


Dank U. Graag gedaan.

            


Weet jij ook nog een leuke?

Stuur me dan even een mail, en na controle (hou het netjes!) plaats ik hem…

                                                                          AIRBUS A380


De chauffeur.

Hij is laat thuis. Dat ligt niet aan hem, maar  aan zijn baas. Pardon, een hond heeft een baas. Toch probeert hij het aan zijn vrouw uit te leggen. Hij is tenslotte een sociaal denkend en mee voelend mens. Zijn vrouw  heeft begrip voor zijn problemen en schenkt hem daarom

een borreltje in. Dat helpt. Nu ziet hij alles weer in de juiste proporties. "Geef mij nog maar een portie", zegt hij gemoedelijk. Hij krijgt echter een klap  voor zijn hersens. "Je hebt het niet tegen de kroegbaas".

Toch een baas?                           


Chauffeurs taal.

 Hoezo herkenbaar? Ze praten allemaal gewoon Nederlands.  Bijna tenminste. Wie moet je nou herkennen als hij “Tot mogge!” zegt? Of bij-

voorbeeld: “Alles goed!” Dat zegt toch niets over iemand? Wat denk je van: “Maakt niet uit!” Nog een sterke: ”Fijne pikkemoos!”

Ik zou niet weten wie ik zou moeten herkennen aan zijn taalgebruik. Ze praten allemaal hetzelfde. Ik heb er zelfs: “Sapperdeflap” horen zeggen. Of: “Goeiedaaag!” Nee, we moeten niet overdrijven. Wie iemand in bovengenoemde uitspraken herkent, wordt verzocht de betreffende persoon te vermelden middels e-mail. Ik verwacht echter geen reacties. Dat kan haast niet.

“Natgezeken zendeling!”



Recessie.

De recessie heeft toegeslagen. Daarom worden er regelmatig nieuwe vrachtauto`s gekocht met alle mogelijke en vooral nuttige zaken er op en er aan. Dit is om kosten te besparen. Er zit bijvoorbeeld een boordcomputer in. Handig. Kan de baas precies zien waar je bent.

Als je niets te  verbergen hebt geeft dat niets. Verder kun je er weinig mee. En dan al die knopjes op je dashboard:

KLIK...raam open...GOUD. KLIK...deur op slot...SIMPEL. KLIK...sperren er in...KLIK...bak leeg...En ga zo maar door!

Ik persoonlijk mis nog EEN knopje:  KLIK...WEEKEND!!!


Lijnensnuivers!

We zijn eigenlijk een stel geautomatiseerde loonslaven...

Wettelijk zijn er een aantal regeltjes die ons het leven enigszins kunnen veraangenamen, zoals: maximaal 80 rijden, op geregelde tijden onze verplichte rusttijden nemen, normaal onze voertuigen beladen, enzovoort. En wat doen we...?  We rijden 92, als de auto het haalt tenminste, we rijden liefst iedere schaft even door, en we laden  minimaal het maximale wat we kunnen laden. En dat alleen om een paar vrachten meer te kunnen doen en meer tonnen weg te brengen, zeker in het aangenomen werk.

Gevolg...?

We rijden 30% te hard, 30% te lang en 30% te zwaar. Zomaar een schatting. Hier worden we niet voor betaald. Erg leuk voor onze werkgever, maar...Als we ons allemaal aan de regels zouden houden en zo werken, zouden we dus minder produceren, en daardoor zijn er meer auto`s nodig, dus ook meer mensen. De vraag naar transport wordt dus groter en daarom MOETEN de prijzen omhoog. Met als resultaat dat we zelf ook een loonsverhoging kunnen verwachten. Simpel toch..? Misschien vergeet ik iets, maar dat is niet erg. De bedoeling is duidelijk. We zijn gewoon een stelletje domme,  vangrail vernielende, caviaklomp dragende, leren portemonnee aan een ketting hebbende en gehaktbal verslindende LIJNENSNUIVERS.  Copyright M. De Wit


Dank U. Graag gedaan.

            


Weet jij ook nog een leuke?

Stuur me dan even een mail, en na controle (hou het netjes!) plaats ik hem…